KPN

jaarlijkse Sales Kick Off

De afgelopen 10 jaar heeft TOTEM regelmatig de jaarlijkse KPN Sales Kick Off georganiseerd: spectaculaire events waar TOTEM de volledige conceptontwikkeling en uitvoering voor haar rekening nam.

De KPN Sales Kick Off  is jaarlijks hét event voor gemiddeld 1.000 medewerkers van KPN Sales. Ze komen samen om terug te kijken op de resultaten van het voorafgaande jaar, samen de successen te vieren en vooruit te kijken, te netwerken en zo een gevoel van trots, waardering en saamhorigheid te ervaren. Dit alles komt samen in een feestelijke setting met pakkende thematiek en verschillende verrassende elementen, waardoor een unieke beleving ontstaat. 

TOTEM ontwikkelde en voerde concepten als Sales Supremacy, Samen naar de Top, Sensation Gold, The Battle, Sales Stars, Sales Stars XL en Come Together uit. Zo had Sensation Gold een goed bezochte afterparty, was The Battle verrassend in contrast - van boksring tot weddingchapel - , bevonden de Sales Stars zich 'opeens' in een échte discotheek, werden de gasten tijdens Sales Stars XL als modellen ontvangen via een lange catwalk en leek alles groter dan normaal. De festivalgangers op Come Together ervoeren de boodschap van het management via een Silent Disco in de Black Box. En bij elk nieuw concept gold: verrassing is belangrijk, herhaling uit den boze...

Diversiteit in detail

Kenmerkend aan de Sales Kick Offs die TOTEM voor KPN heeft ontwikkeld is vooral het in detail doorvoeren van het gehele concept, van voortraject tot decoratie & uitvoering en natraject.

Zo was 'Come Together' opgezet en uitgevoerd als een écht festival: met een festivalterrein, een meetingpoint en zelfs een camping. Tijdens The Battle, waar de medewerkers vooral gestimuleerd moesten worden om 'te vechten' voor de opdrachten, was een boksring neergezet als podium en vond een symbolische bokswedstrijd plaats. Tijdens Sales Stars XL was het uitgangspunt dat alle verkopers van KPN ster op hun vakgebied zijn en dat dit op groots(t)e wijze gevierd moest worden. Sales Stars XL, dus alles was groter, beter, langer, verrassender en hoger dan voorgaande jaren. De beleving voor de gasten op de avond zelf begon met de verrassende binnenkomst, samen met een model, op de XL catwalk! Met muziek van een live DJ en toegejuicht door de al aanwezige gasten, terwijl hun naam door de speakers galmde en de beelden live op grote schermen te zien waren, kreeg iedere Sales Star van KPN zijn 'moment of fame'.

Vaste elementen - mét verrassing

De diverse Sales Kick Offs vonden plaats op de meest uiteenlopende, toonaangevende locaties: De Heineken Music Hall, De Amsterdam Convention Factory maar ook het NBC Nieuwegein, Studio A12 in Bunnik en 'De Loods' Hart van Holland zijn al het decor geweest. 

Vast onderdeel van de Sales Kick Off is het bekendmaken van de beste verkopers van het afgelopen jaar. Of het nu 300 verkopers of 70 verkopers waren, steeds werden ze uitgebreid gehuldigd op de Sales Kick Off stage. De ene keer was dit door een haag van confetti, soms door een spectaculaire animatie op scherm of door grote sterren in het decor!

Ook kreeg het communicatietraject steeds meer aandacht en uitwerking. TOTEM heeft vooral tijdens de ontwikkeling van het concept Sales Stars XL en Come Together festival ook met name veel aandacht besteed aan het communicatietraject vóór, tijdens en na het evenement. Hiervoor is het online ‘Sales Stars XL portal’ opgezet. De genodigden konden vanaf het ontvangen van de vooraankondiging terecht op deze site voor informatie over het event, om zich aan te melden als deelnemers en om zelf bijdragen te uploaden, in de vorm van teksten, foto's of videos.

"Verrassing is belangrijk, herhaling uit den boze..."